gym

Pisanje savjeta o ishrani, treningu i motivaciji iz perspektive trenera je naravno mnogo lakše jer redovno vježbam i hranim se kvalitetno i to se lakše održava.

Uvijek sam se pitao kako to izgleda sa druge strane kada si neaktivan i izgubiš naviku vježbanja jer od 2001. Godine kada sam počeo sa fizičkom aktivnošću (prije toga u životu nisam trenirao), pa do sada, nije mi se desilo više od 5 dana bez treninga.

Prije mjesec dana mi se desilo 25 dana bez treninga. Izgleda da se ostvari ono što priželjkujes 🙂

Bio je to period radova i preseljenja BTC-a na novu lokaciju i organizacija te stres vezan za cijeli period.

Gubljenje navike

Nakon tih 25 dana izgubio sam kondiciju, snagu, energiju, 5kg…

Našao sam se u poziciji da moram ponovo vratiti naviku vježbanja i korigovati malo ishranu i naravno počeo sam korak po korak ka vraćanju u onaj super osjećaj kojeg se sjećam a to je snaga, energija, mišićna masa, kondicija…

Evo par lekcija koje sam naučio u procesu vraćanja, a koje možete i Vi aplicirati:

1. Počnite korak po korak, uvodeći treninge manjeg intenziteta – ja sam krenuo da vježbam punim tempom sa kojim sam i prestao vježbati i odmah shvatio da je to nemoguće i da ću morati laganije i sporije dok se ne dostigne prethodni nivo kondicije. Moj um je to htio, ali tijelo nije dozvoljavalo.

2. Ishrana treba da se popravi u izborima, prvenstveno planiranju – prije pauze sam imao sve uređeno, obrok koji nosim sa sobom na posao i užinu koju nosim, a odjedno msam se našao u frci da nisam na vrijeme pripremao obroke i to automatski rezultira komplikacijama u izboru hrane kada se ogladni. Opet sam jedno vrijeme neredovno jeo ali za početak sam počeo jedan obrok nositi sa sobom, a za užinu se snađem.

3. Suplementirajte ono sto Vam fali (meni je to omega 3, D vitamin i multivitamin) – da bi vratio tijelo iz teškog minusa ponovo u funkciju, potrebno je jedno vrijeme pojačati sa suplementima tj dozama dok se tijelo ne oporavi, tako da je unos omege 3 i D vitamina značajno skočio, a multivitamin postao svakodnevnica, kako bi imunitet pratio pojačan trening tempo.

4. Prihvatite da treba vremena – ovo je ustvari najteža lekcija koju sam naučio, jer do sada sam mogao dobiti par kg i izgubiti kroz 3-4 dana, a sada već se ništa ne dešava i potrebno je po 7 dana da bi se dobilo i pola kilograma. Sigurno će mjesec, ako ne i dva, trajati vraćanje u formu i kondiciju, a znate i svi kako bi to bilo najbolje nekako danas da bude gotovo.

Sada imam predstavu kako je to vraćati se i polako sticati navike i transformisati tijelo, samo što mi ne pada na pamet ni u jednom trenutku da pokušam nešto sa trikovima ili da me uopšte pogađa to što je tako sporo, jednostavno znam da će nagrada doći nakon rada i truda i vodim se time.

Nadam se da možete i Vi iskoristiti bar neku od ovih lekcija na Vašem putu ka zdravijem i aktivnijem životu. Ako već niste počeli, sada je pravo vrijeme da počnete korak po korak, a ako jeste onda popravljajte dio po dio i budite strpljivi, dobri i kvalitetni rezultati zahtijevaju vrijeme i energiju.

Vaš trener
Dzemo

Podijeli ako ti se sviđa