Ukoliko niste upoznati sa terminom inflamacija, onda je veoma bitno da to što prije učinite.

Inflamacija je u prevodu ˝zapaljenje˝ i odnosi se na bilo koju vrstu upalnog procesa u tijelu, a uzrokovano je različitim faktorima kao recimo stresom, virusima raznim prehladama, neredovnom ishranom, manjkom kretanja, lošom ishranom, pretjeranom hroničnom upotrebom određenih mišića i zglobova, kao recimo ono što može uzrokovati nepravilno i dugotrajno sjedenje, dugotrajno kretanje, stajanje…

Svi ovi faktori utiču na tijelo tako što prave inflamaciju organizmu ili nekoj zoni tijela i ako je inflamacija hronična, onda imate hronične probleme i bolove, dok recimo akutna inflamacija je prirodan odgovor tijela, kao recimo kod nekog udarca na tijelo ili treninga koji ste uradili, to su inflamacije koje imaju funkciju da poprave situaciju na mjestu udara, ili da Vas oporave od spomenutog treninga.

Hronična inflamacija pravi različite probleme u Vašem tijelu kao recimo bol u mišićima, zglobovima, vodi ka inzulinskoj rezistenciji, kardiovaskularnim problemima, artritisu i čak različitim oblicima karcinoma.

Nekoliko stvari su glavni uzroci hronične inflamacije

1. Balans masti – ovo se primarno odnosi na balans unosa omega 6 i omega 3 masnih kiselina, koji bi trebali biti u približnom balans 2:1, ali u našoj ishrani je to više u odnosu 30:1. Ovo je uzrokovano prevelikom upotrebom komercijalnih ulja u ishrani, a minimalnim ili nikakvih unosom omega 3.

2. Transmasne kiseline – unos ovih masti čini katastrofalne stvari Vašem organizmu a inflamacija je jedna od tih stvari. Transmasne kiseline možete naći u velikom broju proizvoda koji se nalaze na policama supermarketa, kao recimo sve vrste industrijskih slatkiša, margarini, slatki namazi, u svakom proizvodu na kojem nazad piše da sadrži djelomično hidrogenizovano biljno ulje.

3. Alkohol – često konzumiranje i većekoličine alkohola su inflamatorne za tijelo. Skontajte samo da je to po definiciji otrov za organizam.

4. Kofein – pretjerano i cjelodnevno unošenje kofeina pravi inflamaciju tijelu. Kafa ili dvije dnevno su ok, sve preko nije preporučeno.

5. Pretjeran unos prerađenih ugljikohidrata – naravno šećeri, slatkiši, peciva, tjestenine i prerađene žitarice spadaju u ovu grupu i redovnim unosom pravite probleme tijelu, jer prvenstveno su to namirnice koje nemaju nutritivnu vrijednost, već Vam samo od tijela uzimaju nutrijente da bi se metabolizirali u tijelu i to predstavlja veliki stres tijelu i pravi velike količine inflamacije.,

6. Stres – iako živimo u sistemu gdje Vas stres prati od buđenja do polaska na spavanje, izbjeći ga ne možete u potpunosti, ali možete barem smanjiti. Prestanite čitati vijesti i gledati dnevnik kao i surfati po informativnim portalima koji su puni stresnih informacija i ničega korisnog, družite se više sa pozitivnim prijateljima i kolegama, budite fizički aktivni i već ste prepolovili stres u životu.

Ostavit ću Vas malo da razmislite o inflamaciji i gdje se u navedenim uzrocima možete pronaći, a u narednom članku ćemo o efektivnim načinima da se borimo protiv inflamacije.

Vaš trener,
Džemo

Podijeli ako ti se sviđa