Sjemenke

SjemenkeJedna grupa namirnica koja nije dobila pravo mjesto u našoj kuhinji su svakako sjemenke. Svi mi konzumiramo sjemenke, ali više kao jedan vid grickalica te ih koristimo više kao ukras na stolu nego kao pravu namirnicu. Bez obriza što su ovako zapostavljene sjemenke predstavljaju pravi izbor za Vašu novu naviku u ishrani.

Zašto?

Sve sjemenke sadrže arginin. To je aminokiselina koja ima više funkcija u organizmu. Pomaže u obnavljanju zidova arterija. Neophodna je pri stvaranju nitrogen oksida te pomaže pri regulaciji krvnog pritiska. Pored arginina sve sjemenke su bogate fitonutrientima. To su bioaktivne supstance koje imaju brojne zdravstvene uloge u organizmu, a i odlični su antioksidanti. Sjemenke su također bogate “dobrim” mastima. Većina njih su mononezasićene masti među kojima i veliki dio specifičnih polinezasićenih masti poznatim pod nazivom Omega-3.

Omega-3 masti su bile predmet mnogih istraživanja te je dokazano da imaju brojne dobrobiti za organizam. Istraživanja vezana za mononezasićene masti su pokazala ogroman uticaj na poboljšanje kardiovaskularnog sistema te smanjenje srčanih oboljenja kod ljudi koji su konzumirali iste. Pa koje sjemenke su najbolje? Ne postoji savršen odgovor na to pitanje. Bademi, kikiriki, orasi, pistacije, svi oni utiču pozitivno na krv i krvne sudove te smanjuju rizik od oboljenja istih. I nisu potrebne velike količine da se to postigne. Oko 30g dnevno sačinjenih od različitih sjemenki je sasvim dovoljno da bismo postigli željeni zdravstveni efekat.

Iako je većina istraživanja sjemenki bila u medicinske svrhe, nije potrebno čekati da se pojave prvi simptomi bilo čega. Preporučujemo Vam da sjemenke ne gledate kao neki dodatak te da ih što prije uključite kao dio svakodnevne ishrane. Pored toga uvijek ih možete nositi sa sobom i iskoristiti kada nemate vremena da konzumirate pravi obrok, odlična su užina.

 

BTC Džemo

Podijeli ako ti se sviđa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *