Najpotentniji vitamin.

images (1)Epitet koji se veze sa vitamin D je da je to vitamin sunca. Od davnina ljudi su primijetili uticaje izlanja suncu na organizam, a da to nije samo nakvarcan brazilski ten. O čemu je riječ? Riječ je o vitaminu D koji u organizmu ima različite uloge. Po svojoj hemiskoj strukturi vitamin D je u stvari hormon, ali zbog starih istraživanja ostao je u grupi vitamina.

Poznati su nam problemi sa kostima uzrokovani nedostatkom vitamina D. Međutim mi ćemo obratiti pažnju na nama zanimljive uticaja ovog isuviše zapostavljenog vitamina…

Malo tehnikalija…

Vitamin D se u tijelu nalazi u veoma malim količinama, a uglavnom se dobiva preko kože pod uticajem sunčeve svjetlosti i kroz ishranu. Glavni uticaj se veže za regulaciju kalcijuma te se kaže da je odgovoran za zdrave kosti. Nemedicinska istraživanja su pokazala sljedeće. Vitamin D utiče na sljedeće: produžuje život, poboljšava fizičko stanje te pomaže kod gubitka masnoća u organizmu.

Zašto se svi osjećamo vitalnije i pokretnije u ljetnom periodu? Samo izlaganje suncu organizam opskrbljuje dovoljnim količinama ovoga vitamina. Smatra se da je dovoljno od 5 do 30 minuta dnevno u periodu između 10:00 i 15:00 sati (kad li nam ono preporučuju da bježimo sa sunca). Drugi način je da unesemo dovoljne količine kroz ishranu. Namirnice koje sadrže vitamin D su riblje ulje, meso, mlijeko, mliječni proizvodi te žumanjak.

Koliko ga ustvari trebamo?

Još od 1930. naučnici u području sporta vrše istraživanja koja pokazuju povećanje fizičkih sposobnosti kod sportista koji unose dovoljne količine ovog vitamina. O kojim količinama je riječ?

Količine koje se vode kao RDA su 400 UI dnevno. Međutim različiti autoriteti sa područja ishrane i sporta preporučuju količine od 1000 pa do 5000 UI. Naravno moguće i je i trovanje prevelikim količinama, a te vrijednosti iznose preko 20 000 UI dnevno u dužem periodu (mjesecima izlaganja), što je tehnički nemoguće.

Kako doći do nama potrebnog vitamina? Prvenstveno sunčanjem, suplementacijom i ishranom.

Koji oblik dodataka uzimati? Vitamin D predstavlja skupinu od 7 vitamina, međutim kada govorimo o dodacima ishrani onda se misli na smjesu koja se zove D3. Pošto se vitamin D otapa u masnoćama preporučuje se uzimanje dodataka u obliku nekih gel kapsula, ili sa masnijom ishranom.

 

BTC Džemo

Podijeli ako ti se sviđa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *