Kako odrediti porcije kada jedete?

hands
Mnogo ljudi me pita da li je brojanje kalorija jedini način da se odredi kolike porcije treba konzumirati, odgovor je ne samo da nije jedini, već je i nepraktičan i često pogrešan, jer odstupanja od klasičnih formula mogu biti 20-50% a to može da pkvari svaku kalkulaciju.

Da se razumijemo ako se takmičite ili planirate u skorije vrijeme, onda Vam je brojanje kalorija veoma bitno jer tražite što bolji vrhunski rezultat i između ostalog, posao Vam je da to radite, ali ako ste rekreativac koji želi da poboljša svoju tjelesnu kompoziciju, onda ima bolji način.

Mjerenje porcija

Priroda se pobrinula da imamo mjerač porcija uvijek uz nas gdje god se nalazili, a to je naša ruka, tačnije zona šake. Praktičnost ove metode je nevjerovatna i možete je uvježbati za par dana.

Pretpostavka je da jedete normalan i balansiran obrok koji je sastavljen iz glavnih nutrijenata proteina, masti i ugljikohidratai na tome se onda zasniva mjerenje.

Žene bi trebale kao početnu vrijednost da jedu veličinu dlana proteina (mesa, ribe, mladog sira, jaja…), veličinu stisnute šake povrća, veličinu koliko stane u polu zatvorenu šaku ugljikohidrata (voća, riže, krompira…) i veličinu palca zdravih masti (tipa sjemenki).

Ova količina za muškarce je samo puta dva, tj duplo. Kada tek počinjete, ovo je super početna tačka i kasnije kako se navikavate na ovo, onda možete usklađivati, smanjivati ili dodavati količine, u odnosu na ciljeve i rezultate.

Nadam se da je ovaj mali vodič pomogao da se malo stvari bolje poslože oko veličine porcija.

Vaš trener,
Džemo

 

Podijeli ako ti se sviđa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *