low-carb-versus-high-carb-thefitfork.com_S obzirom da se ovo pitanje veoma često postavlja u različitim formama, mislim da bi trebao malo pojasniti šta to tačno znači.

Da bi rekli da se dobro ili zdravo hranite, Vaša ishrana treba da sadrži slijedeće komponente:

1. Da dobro kontrolišete energetski balans – ovo se odnosi na unesene i potrošene kalorije. Odnos između ova dva pojma definiše zakon termodinamike koji kaže da energija ne može nestati i nečega niti nastati ni iz čega.

Dakle, ukoliko unesete više kalorija nego što trošite, dobijate na kilaži, ukoliko unesete manje nego što potrošite, gubite na kilaži i to je zakon fizike. Bitno je naglasiti da i pozitivni i negativni unos kalorija u odnosu na potrošnju ima svoje posljedice po tijelo i utiče na hormonalni balans, raspoloženje, metabolizam…

Ukoliko pretjerate u smanjenju kalorija, negativno utičete na štitnu žlijezdu, koncentraciju, prozivodnju raznih hormona, pad reproduktivnih funkcija, pad metabolizma i imuniteta i još mnogo drugih negativnih efekata po zdravlje.

S druge strane pretjeran unos kalorija utiče na druge segmente zdravlja negativno, kao što su: gomilanje naslaga u arterijama, krvni pritisak, holesterol, inzulinska rezistencija, dijabetes, različite forme raka…

2. Da dominra unos namirnica bogatih nutrijentima – da bi hrana bila bogata nutrijentima, onda treba da sadrži visoku količinu nutrijenata u odnosu na kalorije određene namirnice.

Kada uzmete 100 kalorija određene namirnice, ona treba da u sebi sadrži mnogo različitih nutrijenata (vitamina, minerala, vlakana, makro i mikronutrijenata…) i tada možete reći da je ta namirnica bogata nutrijentima.

S druge strane 100 kalorija hljeba nema skoro nikakve nutrijente u sebi, te samim tim je namirnica koja nije bogata nutrijentima.

Generalni savjet je da jedete neprerađene namirnice, tj onakve kakve možete naći u prirodi, jer takve kompletne namirnice je priroda dizajnirala da budu bogate nutrijentima u toj formi.

Naravno, u današnjem sistemu je nemoguće postalo jesti samo neprepađene namirnice, ali je bitno da to činite bar u 90% slučajeva.

3. Da popravlja zdravlje, tjelesnu kompoziciju i performanse – dobra ishrana je puno više od samo gubitka ili dobijanja na kilaži.

Da bi mogli reći da je Vaša ishrana dobra, ova tri faktora moraju biti zastupljena zajedno. Ukoliko se samo mijenja Vaša tjelesna kompozicija, tj dobijate ili gubite na kilaži, a zanemareno je zdravlje i performanse, onda je to veoma loš pristup, a veoma često možete vidjeti da ljudi zanemare taj zdravstveni dio, samo za bolje rezultate.

Ukoliko Vaša ishrana daje samo zdravlje, a ne bolje performanse tijela i pozitivnu promjenu tjelesne kompozicije, onda ni to nije optimalno.

Striktni fokus na bilo koju komponentu može na prvu donijeti pozitivne efekte za Vaš trenutni cilj, to veoma lako može imate dugotrajne negativne efekte na zdravlje.

Razmislite malo o navedenim komponentama i pokušajte naći mjesto gdje Vam treba malo više fokusa da ispravite i da to bude onda kvalitetna ishrana sa svim posloženim elementima.

Vaš trener
Džemo

 

Podijeli ako ti se sviđa