counting cal1Ukoliko pratite moje savjete već neko vrijeme, vjerovatno ste upućeni u to da brojanje kalorija i mršanje ne funkcionišu tako jednostavno i da nije svaka kalorija ista.

Istina je da ako želite da sagorite mast, trebate da napravite manjak kalorija u odnosu na one kalorije koje unesete ishranom u toku dana. Dakle ako Vaše tijelo troši npr 2000 kalorija dnevno da preživi, da bi sagorijevali masti, potrebno je unijeti nešto manje od toga recimo 1600-1800.

Preveliki minusi u kalorijama (dijete sa smanjenim unosom kalorija) ne funkcionišu jer se tijelo brzo adaptira i onda još veći problem. Zato je najbolje se držati umjerenih smanjivanja da bi sve to bilo održivo.

Recimo da želite napraviti minus od 300 kalorija i početi gubljenje masti, navest ću Vam 3 primjera kako to možete uraditi:

1. Preskočite kroasan za doručak – 300 kalorija

2. Trčkarate na traci sat vremena – 300 kalorija

3. Uradite kratki intervalni trening od 10 minuta – 300 kalorija

U sva 3 slučaja deficit je isti i trebalo bi da bude isti rezultat, ali tu već dolazi do komplikacija…

Prvi scenario je loš pravo, drugi je kriza :) , a treći je već druga priča.

Zašto je to tako?

U prvom smanjite samo unos i prebacujete tijelo u veće stanje gladovanja koje rezultira da ono smanji svoj metabolizam kako bi se adaptirao i onda počnete dnevno trošiti 1700 umjesto 2000 kalorija. Pored toga, poremeti se hormonalni balans koji stvara još veće probleme i dobijanje i viška kilograma (dijeta?).

U drugom slučaju sat vremena? Sat vremena za 300 kalorija ?? Ne hvala. Ukoliko želite da hodate za toliko kalorija, trebat će Vam 12-15h hodanja. Sve to za nekih 50tak grama masti? Pod uslovom da samo sagorite mast, a to je nemoguće na ovaj način. Dakle katastrofa :)

Treći slučaj je već nešto drugo, za samo 10 minuta napravite deficit od 300 kalorija, tako što povećate metabolizam nekoliko sati poslije tog malog treninga, pa čak i do narednog dana…

Ono što želim da pitam Vas jeste kako vi trošite svojih 300 kalorija?

1. Pokušavate da ih ne jedete?

2. Ili možda želite da ih prehodate, što za 100g masti morate hodati 24h?

3. Ili ste spremni izdvojiti manje vremena za malo jači trening, pa da ostalo uživate?

 

U narednom postu ću Vam navesti još tri primjera kako funkcioniše matematika.

Svi komentari su dobrodošli, a možete ih slati mailom ili na našoj FB Stranici.

 

Džemo.

Podijeli ako ti se sviđa