Dva faktora koji pomažu da živite duže (i zdravije)

increase-longevityPitanje dugovječnosti se često veže za različite namirnice, biljke, metode, podneblja, specijalne ekstrakte, stres i slično i to su uglavnom stvari koje su rijetke i teško ih je naći, ili nema ih kod nas, ili su pravo skupe 🙂

Jedna vježbačica sa kojom radim iz svog interesovanja upisala je prihologiju na jednom američkom univerzitetu i kroz razgovor sa njom sam uspio povezati neke interesantne stvari vezane za dugovječnost sa znanstvenog aspekta.

Dva faktora

Pročitala je da je naučno dokazano da postoje samo dva dokazana faktora koja direktno utiču na dugovječnost (fizičku i psihičku) i oba su vezana za hormon rasta, koji je ključan za duži i kvalitetniji život, a ta dva faktora su….

Pokušajte pogoditi na prvu.

Radi se o treningu i ishrani, naravno. Ko bi rekao? 🙂

Trening

Kroz trening intenzivnijeg tipa, adaptacijski mehanizam tijela potiče lučenje hormona rasta, kako bi taj hormon pomogao tijelu da bude jače, brže, izdržljivije odnosno, da bude spremno za naredni trening da ga ¨preživi¨ lakše. Što duže i redovnije vježbate, tako održavate proizvodnju hormona rasta, koja je najjača od začeća pa do dvadesetih godina. Treningom Vi produžavate i održavate proizvodnju.

Ishrana

Kod ishrane je jedna interesantna stvar, a to je gladovanje, odnosno duži periodi bez hranjenja.

Dakle, nije magični sastojak u pitanju, već metod koji možemo naći danas na nekoliko primjera, jedan od njih je post koji se preporučuje u skladu sa vjerskim običajima, drugi je sistem ishrane sa strateški postavljenim periodima posta tipa sistem 8/16 gdje jedete u toku dana unutar 8h, a ostalih 16 ne jedete, već samo pijete kafu, čaj, vodu ili neki treći način gdje je imate produžene periode bez konzumacije hrane.

Prije tri godine sam napisao članak o enzimima u kojem sam objasnio osnovne stvari o enzimima, ali trebam napomenuti još nešto što sam tada izostavio a to je da je pretpostavka bila da su enzimi direktno vezani za dugovječnost.

Kako sad to?

Pretpostavka ide da tijelo ima određeni kapacitet lučenja enzima tj količinu nakon koje više ne može nastaviti proizvoditi i tu život organizma završava. Ova informacija koju sam dobio za dugovječnost i ishranu sada ima malo više smisla.

Ako jedete prirodnu tj neprerađenu hranu (ne mora tijelo toliko proizvoditi svoje enzime), ako jedete balansirane obroke i ne zamarate organe za varenje i proizvodnju enzima sa 6-7 obroka dnevno, po ovoj logici, trajat će Vam kapacitet proizvodnje Vaših vlastitih enzima puno duže i živjet ćete duže.

Naravno, stres i bezbroj drugih faktora također igra ulogu ali ovo je dio oko treninga i ishrane kojim se ja bavim, pa mi je to interesantno. Ova poveznica koju sam opisao je neka moja ideja, tj moje spojene tačkice, Vi mi vjerujte, ili ne, izbor je uvijek na kraju dana Vaš 🙂

Vaš trener
Džemo

Podijeli ako ti se sviđa

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *