calorie-weight-loss-labelU prethodnom emailu sam Vam spomenuo tri različita načina da smanjite unos kalorija za 300 i time napravite pozitivan rezultat u pogledu mršanja.

U današnjem izdanju ću predstaviti tri situacije koje su malo drugačije, ali veoma poučne.

Od tri ponuđene opcije, koja će sagoriti najviše masti i napraviti najbrže i najbolje rezultate?

Opcija 1

– osoba troši dnevno 2000 kalorija kao osnovni metabolizam

– nema nikakvih dodatnih fizičkih aktivnosti

– ukupna dnevna potrošnja 2000

– unosi hranom 1300 kalorija

– razlika -700 kalorija

Opcija 2

– osoba troši 2000 kalorija dnevno kao osnovni metabolizam

– dodatne kalorije potrošene vježbanjem 200

– ukupna dnevna potrošnja 2200

– unosi hranom 1500 kalorija

– razlika -700 kalorija

Opcija 3

– osoba troši dnevno 200 kalorija kao osnovni metabolizam

– dodatne kalorije potrošene vježbanjem 600

– ukupna dnevna potrošnja 2600

– unosi hranom 1900 kalorija

– razlika -700 kalorija.

 

U sva tri navedena slučaja osobe imaju isti dnevni metabolizam i deficit od 700 kalorija dnevno.

Šta mislite ko će napraviti bolji rezultat?

Kada bi se vodili jednostavnom matematikom, možemo zaključiti da će sve tri osobe da naprave isti rezultat, ali je istina malo drugačija, jer tijelo ne funkcioniše tako jednostavno.

Postoji jedan nezaobilzan segment mršanja, a to su hormoni i oni su ti koji diktiraju šta i kako će se dešavati te kojom brzinom. Kada smanjujete unos kalorija onda utičete na to da tijelo prelazi u stanje izgladnjivanja koje na hormonalnom nivou blokira sagorijevanje masti.

U prvoj opciji osoba je uticala na hormone na taj način da su počeli da blokiraju mast, jer je unos kalorija prenizak, u drugoj opciji je malo bolja situacija, ali još uvijek prenisko. Sa treće strane je najbolja opcija jer su hormoni za sagorijevanje masti prisutni uz dovoljno kalorija unešenih hranom.

Ova pojava u kojoj više jedete i više trenirate, a samim tim više sagorijevate kalorije se zove G-flux, odnosno energetski flux i funkcioniše upravo tako jednostavno jedi više, treniraj više i sagori više.

Sa većim unosom kalorija, hormoni i enzimi za sagorijevanje masti će biti povećani i to će zauzvrat rezultirati boljim rezultatima. Tako da jesti manje, a više trenirati nije baš najbolje riješenje, kao što jedan dio vježbača već i zna.

Tako da umjeto da pojedete manje, pokušajte u narednom periodu od 15 dana da pojedete 200 kalorija više, a da ubacite još dodatnih aktivnosti oko 300 kalorija i gledajte šta će se desiti.

 

Vaš trener,

Džemo

 

Podijeli ako ti se sviđa