sugar-addictionSvi znamo koliko je bitno da smanjimo unos šećera iz zdravstvenih, ali i estetskih razloga. Današnja ishrana je uveliko bazirana na ugljikohidratima i to u mjeri većoj nego ikada do sad. Isto tako nikada nije bio veći problem sa viškom težine i srčanim i drugim oboljenjima.

Evo par načina kako da smanjite unos šećera…

1. Nemojte ga dodavati u hranu. Ovo je najlakši i osnovni način da trenutno smanjite količinu šećera koju jedete. Obratite pažnju na čaj i kafu 🙂

2. Nemojte da Vas zavaraju zamke zdravog šećera. Obični šećer, smeđi šećer sve je to isto, čak i ponekad je smeđi lošiji izbor.

3. Potrudite se da eliminišete rafinisane ugljikohidrate. Većina njih – hljebovi, peciva, paste su puni brašna i drugih sastojaka koji se u tijelu pretvaraju u šećer skoro brzo kao i čista glukoza. Ukratko sve to se deponuje u mast.

4. Čuvajte se namirnica sa naznakom Nisko masno ili Bezmasno. Te namirnice su uglavnom sačinjene od ugljikohidrata, tako da od bezmasnog, ipak se lako postane mastan.

5. Kada se podmirite, neka korpa bude što šarenija. Naravno, ovo se odnosi na voće i povrće, a ne na kolače i slatkiše raznih boja.

6. Postanite detektiv za hranu. Čitajte sta piše na pozadini u sastojcima, kako biste tačno znali gdje ima šećera i koliko, iznenadili biste se koliko šećera kriju određene namirnice.

7. Izbjegavajte umjetne zaslađivače. Efekat im je sličan kao i običnim šećerima, a povećavaju želju za daljnjim konzumiranjem slatkog. Posebno ukoliko konzumirate puno šećera, pa pokušate da zamijenite sa umjetnim, efekat je veoma loš, jer tijelo se adaptira na potrebu za inzulinom te registruje slatko iz zaslađivača i luči inzulin kao da je pravi šećer.

8. Ne pretjerujte sa voćem. Voće sadrži šećer koji ako pretjerate (jedete pola, ili kilu nekog) ima veliku količinu šećera. To ne znači da trebate izbjegavati voće, već samo kontrolisati količinu.

9. Skroz se odreknite sokova. Sokovi su čisti šećer i voda, ili čak u još goroj varijanti šećer i umjetni zaslađivači.

 

BTC Džemo

Podijeli ako ti se sviđa